Usaha

Usaha Tangga Kejayaan.

Ikhlas

Ikhlas diri dalam mencari Ilmu.

Tawakal

Berserah kepada Tuhan Selepas Berusaha.
 

.

Carian Dalam Blog

USAHA-USAHA UNTUK MEMARTABATKAN BAHASA MELAYU

 

USAHA-USAHA UNTUK MEMARTABATKAN BAHASA MELAYU.

 

1. Memastikan urusan rasmi negara menggunakan bahasa Melayu - urusan surat-menyurat menggunakan bahasa Melayu - penggunaan bahasa Melayu di setiap peringkat jabatan kerajaan, kerajaan negeri hingga jawatankuasa kemajuan dan keselamatan kampung.

2. Memperkasa peranan Dewan Bahasa dan Pustaka - memperkaya bahasa Melayu dalam semua bidang termasuk bidang sains dan teknologi - melaksanakan pelbagai aktiviti yang menarik minat masyarakat terhadap keindahan bahasa Melayu.

3. Melibatkan syarikat korporat dalam aktiviti kebahasaan - menjadi penaja utama dan menyumbang kepada kejayaan sesuatu program kebahasaan.

4. Menguatkuasakan penggunaan bahasa Melayu dalam penyiaran dan pengiklanan - bahasa Melayu digunakan untuk menyampaikan maklumat lengkap berkaitan produk yang dihasilkan.

5. Menerbitkan buku, seni lagu dan kandungan digital dalam bahasa Melayu - karya dan terbitan kreatif menggunakan bahasa Melayu akan lebih bermakna dan mampu menyuntik semangat cinta akan negara.

0 Komen:

Catat Ulasan

Berilmu

“Waktumu terbatas, jadi jangan sia-siakan dengan menjalani hidup orang lain. Jangan terjebak oleh dogma – yaitu hidup dengan hasil pemikiran orang lain.” – Steve Jobs

Beriman

“Teruslah tersenyum, karena hidup adalah hal yang indah dan ada banyak hal untuk disyukuri.” — Marilyn Monroe

Beramal

“Usaha dan keberanian tidak cukup tanpa tujuan dan arah perencanaan.” - John F. Kennedy